Dagens ärenden

Idag kom jag fram till att det blir nog att göra Pitepalt. För mig känns det svenskt men då när jag var på affären idag hade de inte kornmjöl som behövs för att göra det... Sedan verkar det som de gör det här också... Men nu orkar jag inte ändra mig... Jag letar vidare på kornmjöl så blir det Palt som svensk mat och Kebab eller ghorme sabzi. Lättare att tänka sig in i vad som är typiskt norskt då det är det som man själv tycker skiljer sig från svensk matkultur. Men detta blir nog bra :) Idag har vi också gjort en massa ärenden som att kopiera och posta brev, handla, lämna tillbaka kläder som vi lånat av kusinen som N nu har växt ur. Vi har också varit och kollat på en soffa. Jag älskar våran soffa men jag har redan innan vi fick barn känt att en vit soffa inte är något för oss och nu efter N föddes så känns det ännu mer avlägset. Det är svårt det där, vill så gärna ha en ny soffa men vi vet ju inte hur länge vi kommer att bo just här så man vill inte gjärna köpa en ny som man sedan måste göra sig av med om man flyttar... Den soffan vi tittat på är även en bäddsoffa så det är ju egentligen perfekt när vi har besök. Får nog sova på saken :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0