Julkänslor?

Nu är det mindre än en månad kvar till julafton... Som jag skrivit tidigare hade jag inte en tanke på att jul närmade sig innan vi var i gbg och det var pyntat överallt. Man fick också en viss kännsla av vibbarna i luften. Jag älskar egentligen julen och brukar vilja pynta långt innan första advent. Därför har jag som försökt att inte tänka på det så mycket efter besöket i gbg. Detta har gjort att nu när första advent närmar sig så känner jag mig som efter... Jag ville ha bakat lite, pyntat och börja få en riktig mysig känsla här hemma. Det är ju ändå N första jul :) Samtidigt är det ju lite dubbelt då vi inte kommer att spendera julen här utan vi åker upp till familjen kring den 16:e efter A jobb och är borta helt efter nyår. så gentligen så pyntar man då för ca två veckor... Får se hur det blir :) Kanske tar med lite pynt och pyntar där vi ska bo över jul istället :) Men lite bakning ska jag försöka att klämma in på självaste första advent i alla fall.

Men nu ska jag börja på den dagliga städrundan. Sedan ska jag gjöra klart allt för kvällens planer. Har nämligen julbord med jobbet ikväll så det blir grabbkväll hemma och då måste det finnas mat till N bland annat. Ska bli kul att komma ut och träffa arbetskompisarna samtidigt som jag är lite nervös som vanligt då jag ska lämna N. Men det känns tryggt att lämna honom med hans pappa och förra gången gjick det ju så bra att jag tror inte det kommer att vara några problem även om N har vänt lite på dygnet och har ett större behov av att bli buren nu än tidigare. Funderar på om det inte kliar lite i hans mun då han har haft ökad salivproduktion sedan en tid tillbaka och gjärna har något att tugga på konstant och blir ledsen om han inte har det.

 Jag har ju skrivit tidigare om hur han har vänt på dygnet och har svårt att komma till ro på kvällarna.Igår "tvingade" vi honom att vara vaken över sista vilan inför natten och la honom halv elva och han somnade på en gång och har sovit bra hela natten. Vaknade inte förän halv sex för att äta. Jag däremot hade lite svårt att somna. Sist jag kollade på klockan var den halv tre på hatten...var därför lite trött nu på morgonen men tvingade mig upp vid halv nio för att N verkligen ska vända tillbaka dygnet igen.
Nu kallar disken på mig och det är dags att ta tag i saker nu medan N vilar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0