Pappersarbete och telefonköer

Har suttit hela gårdagen och idag på förmiddagen i telefonköer och försökt få rätsida på försäkringar, bankärenden, sjukskrivningar/ rättigheter, Namnbestämmelser. Känns som var och en av dem är en hel vetenskap som man måste sätta sig in i för att veta alla sina rättigheter och hur man ska gå till väga. Försäkringsbolagen är de som är svårast att få tag i. Känns lite underligt att man i princip måste be dem sälja på en försäkringarna, borde vara tvärt om. Här i Norge har jag haft svårt att hitta försäkringar till Niko. Först och främst har de inte gravidförsäkringar så som vi har i sverige. Jag hittade till slut ett bolag som försäkrade redan under graviditeten och även de tre första månaderna. Vad jag har hittat är det bara det bolaget som föräkrar barnen innan de blivit tre månader. Dock är ju Niko snart tre månader så jag har nu tecknat en full  barnförsäkring på honom. Jag väntar nu på att vårt försäkringsbolag ska återkomma, vilket de skulle ha gjort idag men det känns som det inte kommer att ske... Det positiva med dagen är att jag tror att jag lyckats ordna tillbaka de pengar jag förlorat i samband med ett missförstånd med min sjukskrivning före jag blev mammaledig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0