Svensk mat?

I eftermiddag har jag försökt att leta upp resept på typiska svenska rätter.... Är svåråre än jag trodde att komma på något jag kan laga till på lördag. Vi är nämligen bjudna till grannarna för en liten kulturkväll. Tanken är att jag och A ska laga en typiskt svensk rätt och en rätt typiskt för iran så ska de laga från norge och danmark. Jag har ingen aning om typiskt dansk mat men svensk och norsk är lite för lik för att jag ska kunna avgöra om det inte är jättevanligt här i norge också... Jag har försökt att röja undan så mkt som möjligt här hemma ikväll för att vi har en del ärenden vi måste ta tag i imorgon, bland annat att handla till maten och sedan skulle jag vilja hinna baka lite innan första advent också...

Grabbarna satt och kollade på fotbollen ikväll (AC Milan- FC Barcelona)som btw var en lite underlig match. Gillar att de ändå visade upp en hyfsad match även om båda lagen redan var vidare från gruppen. Det jag såg av den så låg mest FCB på marken och hade "ont" och Milan stod ändå upp. Tummen upp för målet av kevin prince boateng. Aja... jag tog tag i att rensa N garderob för kanske tjugonde gången sedan han föddes. Han växer ju så det knakar våran gladskit :)
Sedan har vi också tagit oss lite tid för vårt lilla hemliga projekt medan N sov.

Nu sover N för natten i alla fall... Vi får hoppas att han håller med om att det är för natten nu så han kanske börjar ställa tillbaka dygnsrytmen lite. Får se hur natten blir :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0