Dagens turer

Nu är både jag och Niko trötta efter dagens turer. Först har vi varit och tränat. Så skönt att röra på sig och som jag skrev tidigare behöver jag verkligen det :P De andra mammorna var så imponerade av att Niko bara låg för sig själv och tittade på allt runt omkring sig och somnade sedan av sig själv efter en stund. Detta medan de andra barnen inte alls tyckte om att ligga för sig själva och hade absolut inte ro i kroppen att kunna somna. Så stolt jag är över mitt bustroll!
Sedan tog vi en promenad förbi mitt jobb. Man chef ringde igår och frågade om jag inte kunde komma förbi och hämta några papper. Det visade sig vara en inbjudan till julbord :) Sedan visade de också ett urklipp från en tidning här från oslo. Under det senaste året har det varit massa tjafs på jobbet . Adecco som ägde Sykehjemmet hade drivit det olagligt så de förlorade kontraktet med kommunen. Då tog en privat del av kommunen över och nu visar det sig att de också drivit det olagligt och inte fått kontrakt med kommunen ännu efter åtta månader... Om de inte fått kontrakt före 17 nov så kommer hjemmet att stängas... Det återstår att se om jag har något jobb att komma tillbaka till. Imorgon blir det att gå igenom massa pappersarbete för att se så jag får rätt kontrakt osv om det skulle vara så att det stänger. Jag har kontrakt men det har varit flera turer fram och tillbaka med facket om vilken lön jag ska ha så det skulle vara sköt om detta ordnade sig innan det är för sent. Jag är inte rädd för att inte hitta något nytt jobb så länge vi är i norge och dessutom är jag ju mammaledig men man vill ju ha alla sina rättigheter och se så allt är i ordning så det inte blir samma tjafs som med Adecco.

Nu var precis grannen som vi hyr av förbi med en rörläggare för att se om det går orda så vi får diskmaskin. Det hade varit såå skönt att slippa handdiska allt. Börjar slita lite på mig att vi bor så litet men vi trivs så bra och än så länge går det ju. Får se hur det blir när Niko blir större och mer mobil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0