Lunch och lek

Idag har jag och Niko varit och hälsat på lekkompisarna till Niko som bor grannar med oss. Vi är tre stycken som fått barn inom en månad så det är roligt att de är så pass i samma ålder :) Sedan är det ju alltid trevligt för oss mammor att komma ut och sitta och prata bort några timmar :P

Sedan måste jag bara som stolt mamma berätta om alla framsteg Niko gjort i utvecklingen. Han har sedan tidigare redan rullat runt en gån från mage till rygg men idag var det som han ville visa grannbarnen vad han kunde för då vi var där rullade han runt två tre gånger så nu är det på gång på riktigt. Sedan upptäckte vi för tre fyra dagar sedan att han har någon form av krypreflex med benen så han försöker lyfta på rumpan när han ligger på mage så han kommer upp på knänen och kan skjuta ifrån, Idag lyckades jag få med det på film så han hasade sig som fram 20-30 cm innan han tappade tålamodet. Så nu går det undan :P
Inte nog med det så har vi provat att flaskmatning idag för första gången. Han var inte alls så förtjust i det men när vi lurade honom lite med att amma lite sedan byta en stund och så byta tillbaka så kom han på tekniken. Så nu är det bara att pumpa och sedan finns det möjlighet att ta lite egentid för mig också och inte att förglömma lite kvalitetstid mellan Niko och pappa. Även om det inte bara är ammningen som håller mig från att lämna honom hemma, känns ju tomt då man inte har med sig någon som man umgås med 24 timmar om dygnet annars...
Jag är så stolt över mitt lilla busfrö!

Imorgon blir det att åka till fysion för  att visa upp hur duktig han är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0