Familj eller jobb

Ashkan har precis kommit hem från att ha skjutsat hem hans syskonbarn som varit på besök. Mysigt att ha dem här och få rå om dem ibland :) Att bo här i Oslo har både sina för och nakdelar. En av nakdelarna är att man har familjen så långt bort. Dock har vi turen att Ashkans bror med familj och min syster har flyttat hit också. Även om man inte träffas allt för ofta är det skönt att ha familj och släkt här. Vi hoppas dock allihopa att vi i framtiden kan få jobb i skellefteå så vi kanske kan flytta tillbaka allihop. Det är så tråkigt att det ska vara så att jobbmöjligheter ska styra var man kan bo. När jag var yngre, coh även nu, fick jag alltid höra vilka möjligheter vår generation har. Att vi kan bo, jobba och resa jorden runt och leva livet. Men tänk om det är så att man inte vill det då. Att man helst av allt bara vill bo nära sin familj och släkt och känna att man har en trygg punkt att kalla hem. Sedan säger jag inte att jag inte uppskattar att resa och uppleva en hel del och att jag är sugen på att jobba utomlands i varmare breddgrader men jag har aldrig velat vara den som flänger fram och tillbaka och vill leva resten av mitt liv i resväskan. Jag har redan provat det med att alltid vara på väg då jag och ashkan haft distansförhållande under några års tid. Det är sjukt slitsamt, inte bara relationsmessigt utan också just det att man aldrig hinner känna att nu är jag hemma. Det är så skön känsla att få komma hem till vårt gemensamma hem nu. Hoppas bara att vi inom snar framtid kan skaffa oss något eget, ett ställe där vi kan känna att här kommer vi att bo en stund i alla fall så här kan vi bygga bo :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0