Ovanligt?!

Som jag nämnt tidigare är det inte allt för vanligt att vi har skinande sol här i oslo. Sommaren har varit helt värdelös vädermässigt. Tror att jag hörde att det för ca en månad sedan hade varit lika mkt nederbörd som det i snitt är på ett helt år... tröttsamt! Vi hann inte långt förän det började regna.. jag vände vagnen och tog riktning hemåt.. då börjar det hagla... det är väl sådant man får ta.. haha inte alls bitter Frida :P

Något som har slagit mig tidigare när jag tagit promenader här i området är att det verkar inte riktigt finnas en fast ...vad heter det nu... hur som helst, Husen här står huller om buller.. Precis som om de tagit husen från spelet monopol i händerna och släppt ner de på en karta sedan blev det bestämt hur områderna och kvarteren ska byggas efter det. Sedan verkar det finnas de som vägrat att sälja sin mark när komunen kommit på att de ska bygga områden med höghus. För mitt i detta virrvarr av höghus finns en, två bondgårdar... lite lustigt kan man tycka. Men på något sätt har det sin charm. Jag önskar att vi snart hittar det ställe vi vill och kan bo på och bygga vår framtid. Ett ställe som verkligen känns som hemma, ett sånt ställe som jag inte heller skulle vilja sälja för vilka pengar i världen för det är vårt hem :) Helst av allt skulle jag vilja bo vi havet, i ett hus som vi själva byggt från grunden, med en stor tomt med minimal insikt från andra hus och vägar. Det är i en perfekt värld... Man måste ju sikta högt och jobba mot att uppnå sina drömmar, annars kommer man ju aldrig ens i närheten :)

Taget med mobilen under en segeltur förra sommaren


Kommentarer
Postat av: Annelie

Hahaha! Det där med husens placering i Oslo tänkte exakt jag med när jag bodde hos Tobbe i kollektivet. Lustigt vad lika vi tänker ibland, Frida :)

Det är för övrigt en muppig stad Oslo, inte bara husmässigt. Men den har sin charm också.



Jag hoppas att ni hittar "hem" snart också. Det är en skön känsla att ha en trygg utgångspunkt, speciellt när man fått barn. Det känns ännu viktigare då. Både för en själv men också (självklart) för sitt/sina barn.

Tycker allt att ni kan flytta hit upp till oss ;)

Kram!

2011-10-20 @ 14:22:37
URL: http://ettenklareliv.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0