Skrämmande

Helt vansinnigt hur mkt tid man lägger ner på att titta på tv! Det är inte så att jag sitter timar och kollar på tv, helst inte nu efter jag fick barn. Samtidigt tror jag att jag reflekterar mer över hur jag disponerar min tid nu efter jag blev mamma då man vill spendera all dess vakna tid tillsammans. Det hade varit en sak om det var så att man såg något vettigt och lärorikt varje gång man såg tv. Så är inte fallet... själv sitter man och blippar mellan kanalerna för att se om man hittar något intressant. Det är inte en kanal det handlar om heller! Men det spelar ingen roll att det tar timmar att bara bläddra igenom alla, man hittar ändå inget "vettigt" och där har man helt plötsigt förbrukat tid på ingenting... Tidigare kollade jag en del genom webbtv men iom att man bor i norge så går det inte lika smidigt längre...
Såg föresten en dokumentär för några dagar sedan om att paraboler är olagligt i Iran men hur många det ändå är som äger en. De kunde bo mitt ute i öknen utan vatten och el men parabol och tv hade de. Det känns ju helt sjukt!
Nä från och med nu blir det att verkligen tänka till vad det är man vill se om man ska se tv. sedan kan jag tycka att det kan vara ganska skönt att ha på tv:n som någon form av sällskap när jag är hemma själv. Sjukt dåligt för miljön kände jag där... detta tåls att fundera över...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0