Tillbaka från barselträff

Nu har vi varit på vår första träff på helsestasjon. Jag har under graviditeten märkt av en del skillnader mellan att få barn här i norge jämfört med sverige. Det är ju olika i olika delar av stan och landet men jag förväntade mig lite mer av träffen än att vi fick berätta lite om oss själva och sedan var det över haha. men nu har jag plockat på mig lite infoblad om babysim, massage mm och hoppas på att man kanske hittar någon här i oslo som är i en liknande situation som oss. Någon borde skriva en bok om vad som skiljer sig mellan oss grannländer. Sedan borde några från sverige och några från norge sätta sig ner och prata om hur man hanterar olika situationer och hur systemet i samhället fungerar. tror att vi skulle kunna lära mkt av varandra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0