Tro inte på allt du läser

Ibland undrar man ju vad folk tänker.. Innan jag fick barn störde jag mig alltid så mkt på att föräldrar verkade se nyckelknippor och mobiltelefoner som självklara leksaker till sina barn. Det är ju väl känt att nycklar är fullt av bakterier och barnen stopppar ju dessa i munnen oftast... sedan kan det ju inte vara många som har missat hur viktigt det är att använda handsfree till telefonen pga strålningen. Nej men det är helt okej att låta sitt barn leka med den? Och inte att tala om hur många det är som går med mobiltelefonerna i fickan mens de är gravid.
Nu efter jag själv fått barn var jag inne på en välkänd sidan på internet för att läsa om barns utveckling. Där hade de tagit upp förslag på lämpliga leksaker till barn i tre månaders ålder, MOBILTELEFON?!!! Man ska ju inte tro på allt man läser och man måste ju ha lite sunt förnuft men vem är det som skriver detta?! Av allt de kunde komma på att skriva vald de mobiltelefon och två tre andra saker... Varför inte slänga in plastpåse på listan också?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0