Om man vann någon miljon

Vad skulle det första vara som man skulle lägga pengar på om man vann någon miljon...?

Jag önskar att jag var en av de som tycker att det är helt självklart att man ska lägga det på välgörenhet i första hand. Nu är jag inte det tyvärr även om jag nog skulle göra det också. Det första jag tror att jag skulle göra var att boka en jorden runt resa för oss och för familj och vänner att komma och dela resan med oss. efter  det är bokat skulle jag nog betala de få lån vi har som csn så man slipper tänka på sådanna utgifter som i annat fall alltid ligger i bakhuvudet. Sedan kommer detta med välgörenhet... Det finns ett avstitt av Friends (en serie som jag kan se hur många gånger som helst!) där de försöker hitta en god gärning utan att den ska vara självisk. Jag har än så länge inte funnit någon sådan... Om jag skulle ge pengar till välgörenhet skulle ju även jag må bra av det. Sedan kan man ju inte säga att det bara är själviskt men jag kan inte hitta något som inte gynnar en själv också... Önskar att jag kunde hitta någon sådan handling, då känns det som att om alla gör denna hanlding bör ju det tillslut minska de sämre handlingarna... ungefär som filmen Pay it forward (2000). Invecklat i mitt lilla huvud med ett försök att få ner detta i text blev detta ännu ett flummigt inlägg :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0