Planer för helgen

Jag är en sån som gillar att ha kontroll på vad som ska hända och önskar därför att planera gärna långt i förväg. Min sambo är dock raka motsatsen. Han vill helst inte planera in något utan bara vara spontan. därför blir det ofta lite av varje i våran familj. jag försöker planera in allt vi önskar att göra medan ashkan ofta står för det spontana och jag planerar om och pusslar för att få det att fungera. I helgen pratade vi om att ev åka till göteborg så jag planerar efter det medans jag vet att det lika gärna kan bli något helt annat :)

Jag saknar verkligen Göteborg.Vi har alltid pratat om att om vi inte ska bo i skellefteå kan vi båda tänka oss att bo i gbg. Jag har ju redan bott där i två år och trivdes v3erkligen jättebra. dock trivdes jag inte med att ha distansförhållande och när vi fick reda på att vi väntade Niko så kände vi båda att det bästa var att vi flyttade till oslo båda två. Jag är nöjd över det beslutet och som det ser ut nu blir vi här i några år men ingen av oss önskar väl att bo här för alltid. Men vem vet i framtiden, om skellefteå inte levererar på jobbfronten kanske det blir gbg. Det återstår att se :)
Vi besöker ju gbg lite nu och då för att handla (man saknar svensk mat när man är här i norge och sedan är det mkt som är mkt billigare där) och besöka släkt och vänner. Jag håller tummarna för att det blir en tur dit i helgen. Saknar mina vänner och hoppas på att kunna träffa så många som möjligt. De har ju inte hunnit träffa lilleman heller. Vi sover på saken så får vi se hur det blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0