En vecka med underbart väder.

En hel vecka har hunnit gått sedan jag tog mig tid att skriva lite. Lite synd att jag skriver mest inlägg när jag inte har så mycket för mig och inget alls då det sker något på dagarna.

Ska se om jag minns veckan som varit :)

På tisdagen var jag och Niko hos hans kusiner hela dagen och färgade N:s hår. Först färg och sedan slingor. Kände mig nästan som en riktig frisör. all kred till den som står och jobbar så hela dagarna :)

På onsdagen ringde N och frågade om vi kunde skjutsa henne till jobbet och självklart kunde vi det ! Blev liten skön stund i solen först sedan skjutsa henne. Därefter njöt jag och lilltrollet ute på gräset hemma. Sedan tog vi en tur med grannen och grannbarnet till dagiset som ligger precis bredvid oss och lekte en stund i sandlådan. N verkade tycka det var jätteroligt och vi gick därifrån lite blöta,smutsiga och med glatt humör :)
På kvällen kom en kompis och vi bakade massor av svenska kanelbullar, och Niko lyckades norpa åt sig en ogräddad bulle och tyckte det var riktigt gott :) Ashkan var iväg och var barnvakt åt Nikos kusiner.

På torsdagen... Jag minns inte torsdagen... Får återkomma om den dagen kommer tillbaka :)

På fredagen var Ashkan hemma från jobbet och vi hade en härlig fixardag hemma i den varma och sköna solen. På eftermiddagen åkte vi till N&A och grillade och såg film. Ashkan var iväg och såg bio med A då det blivit strul med biljettköp för grannbarnet och vi plötsligt stod med två biljetter till bion samma dag.

På lördagen packade vi bilen och åkte till grannarnas stuga och blev bjuden på god mat, grillat, fina båtturer och vinst i melodifestivalen. Vi sov över där och åkte sedan vidare på söndagen efter bad,sol och god mat.

På söndagen tog vi en båt över till Moss och körde därifrån till Gbg och Ashkans föräldrar.

På måndag åkte vi runt och gjorde en del ärenden och handlade en del till Niko och Ashkan och umgicks med hans föräldrar. Hemfärden till Oslo tog hela 5,5 timmar då E6:an var avspärrade och det blev kö hela vägen från Gbg till en bit in i Norge. Mindre roligt, tur Ashkan är så duktig chaufför :)

Hela veckan har bjudit på riktigt fint väder och man har verkligen njutit av att sommaren är här.

Idag är det dock lite svalare ute men fortfarande sol. På dagens schema står packning då bilen ska vara färdigpackad imorgon och så åker vi upp till Skellefteå efter Ashkans jobb på torsdag. Blir en del packning då jag och Niko blir borta till slutet på juli:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0