God natt

Har haft en riktigt skön dag ute i solen. Ashkan passade på att jobba idag då vi ändå inte skulle göra något speciellt. Då kan han vara ledig en fredag istället och förmå ha en helg :) vi drog till med "lyxmat" idag, grillrester och pommes. Sedan myste vi lite på gräsmattan. Verkligen fördelen med att bo såhär! Älskar att bara kunna gå ut och sätta/lägga sig och njuta.

Innan Niko skulle sova passade jag på att snabbt baka en kladdkaka om vi skulle få besök imorgon. På tal om läggning här tidigare tänkte jag en del på det idag och jag ska nog försöka få honom att somna i sin egen säng och utan att man är där inne. Även om bag älskar läggningarna som de är nu med massa mys så kan det vara skönt för alla parter om han kan somna själv. Bra om han ska ha barnvakt eller att han kanske sover bättre då han på senare tid vaknat mycket och varit ledsen.

Tänkte att det kanske är bäst att trappa ner och vänja honom steg för steg. Därför tog jag och gjorde som vanligt förutom att jag la över honom i sin säng efter han ätit flaskan så får vi fortfarande mysa lite. Det gick riktigt bra och han somnade till slut utan att jag strök honom. Dock vet jag inte riktigt hur lång tid det tog då jag somnade jag också..
Jag missade därmed min och Ashkans kvällstimmar tillsammans :( men jag får se det som att jag nog verkligen behövde dom. Ashkan hade varit så söt och stoppa om oss båda så vi vaknade först vid tolvtiden och niko ville äta som vanlig. Tänkte att jag kunde prova ge honom flaska i sin säng istället för att amma så kommer jag loss lite extra och det känns lättare att trappa ner på nattmålen med flaska än amning då man inte vet hur mycken han fått. Jag fick honom att hålla flaskan själv och han åt hela och somnade sedan lugnt! Får se om han sover bra på detta nu så kanske vi får pröva det vid fyra också om min kropp tillåter det :P
Nu ska jag krypa ner i sängen igen och prova sova. God natt folkens!

Bilden blev lite suddig men ville inte tända.. Mammas lilla mysplutt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0