Läggning

Dagen började som vanligt med massa lek och lite vardagliga måsten och sedan promenad. Riktigt skönt att det blivit rutin! Niko har haft lite svårt att komma till ro och somna av sig själv sedan han var ca 3,5 månader. Nu för tiden är det i alla fall ingen kamp inför sovstunderna. På fm går vi som sagt ofta promenad med vagnen och då somnar han lugnt efter en stund. Em vilan kan variera, ibland promenad och ibland ammar jag faktiskt honom till sömns fortfarande. Då brukar jag passa på att sova en stund jag också. Eller så har vi varit iväg någonstans och han somnar i bilen Men den sista skillnaden har blivit läggningen på kvällen. I påskas när vi var upp till släkt och vänner fick Niko en film av mormor som har gjort underverk! Tidigare var det lite av en kamp på kvällarna då inget dög utom mamma och amning/flaska till sömns men då vaknade han när man skulle lägga ner honom. Numera sätter man sig i sängen med honom, sätter på filmen och ger han en flaska välling. Då äter han det han vill ha och sedan lägger han sig och sover eller så rullar han runt lite och sedan somnar av sig själv. Ibland får man bara lägga ner honom och stryka honom lite om han har myror i kroppen :)

Jag är lite emot att barn och helst så här små barn ska se tv/film men det funkar så bra och just den här filmen är väldigt barnvänlig :) rekommenderas starkt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0